Webinar kwaliteitsborging BNA

Op 16 januari heeft de BNA een webinar georganiseerd over de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen. In het webinar legt Hajé Van Egmond uit hoe de Wet kwaliteitsborging in elkaar zit, voor welke bouwwerken de wet gaat gelden en welke verplichtingen hieruit volgen voor de vergunningaanvraag en bouwmelding. Wat is de relatie tussen kwaliteitsborgers, opdrachtgever, aannemer en architect en hoe kan de architect bijdragen aan het proces van kwaliteitsborging. Hajé gaat ook in op de verschillende dossiers die op grond van de Wkb verplicht worden.

Vervolgens vertelt Wico Ankersmit over de rollen in het proces, en hoe de rol van de gemeente door de Wet kwaliteitsborging echt gaat veranderen en wat de gevolgen hiervan voor opdrachtgevers, architecten en adviseurs zijn. Het is namelijk niet meer de beloofde kwaliteit die nu bij de vergunningsverlening centraal staat, maar de gerealiseerde kwaliteit als het bouwwerk gereed is die bij de Wkb centraal komt te staan. Maar ook blijft gelden dat een goede voorbereiding essentieel is om de eindstreep goed te kunnen halen. En daar speelt de architect een cruciale rol!

Het webinar is voor leden van de BNA gratis terug te zien via door zich aan te melden op de website van de BNA. Niet leden kunnen tegen betaling toegang krijgen tot het webinar.