Innovatieve samenwerking tussen gemeente Eindhoven en Woonbedrijf

Woonbedrijf en gemeente Eindhoven willen op vooruitstrevende wijze omgaan met wet- en regelgeving in de bouw door vergunningprocedures te vereenvoudigen en eisen te versoepelen. Dit ligt geheel in lijn met de koers die al in de vorige collegeperiode is ingezet om de regeldruk in de stad te verminderen en meer maatwerk en samenwerking mogelijk te maken. Ingrid de Boer, algemeen directeur Woonbedrijf en Yasin Torunoglu, wethouder Wonen, Wijken en Burgerparticipatie, tekenden op maandag 12 oktober een samenwerkingsovereenkomst. Beide partijen gaan de komende periode met deze vernieuwende werkwijze aan de slag om te ondervinden, leren en experimenteren.

De samenwerking betreft het volledige omgevingsrecht. Binnen de raamovereenkomst zal Woonbedrijf ook zelf zorg dragen voor de toets aan het Bouwbesluit en het toezien op de naleving van de voorschriften.

Lees het volledige nieuwsbericht op de website van de gemeente Eindhoven. De samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeente en Woonbedrijf is hier te lezen.