VDM Woningen oefent met gBOU en KiK – proefprojecten Wkb

Jan van der Meer, directeur VDM Woningen, was niet geheel positief over de consequenties van de Wkb (Wet kwaliteitsborging voor het bouwen) voor zijn organisatie. “Oefenen met de projecten conform de Wkb is een hele opgave. Het is een intensief traject. Aan de andere kant is het een mooie manier om faalkosten in de bouw te reduceren.”

Urgentie duidelijk

Tijdens de ledenvergadering van de NBvT (Nederlandse Branchevereniging voor de Timmerindustrie) op 24 oktober jl. raakte Van der Meer in gesprek met Ton Jans, directeur van KOMO en KiK. Jans had zojuist een presentatie gegeven over de Wkb, de verplichte inzet van een kwaliteitsborger en het instrument KiK. “De urgentie om alvast te oefenen met de Wkb was mij inmiddels duidelijk”, merkt Van der Meer op. “Ton Jans adviseerde mij contact op te nemen met kwaliteitsborger gBOU, Keimpe Stroop, om de eerste stappen te zetten. Kort daarop heb ik Stroop gebeld en nog dezelfde week zaten we bij elkaar.”

Lees verder op de site van KiK