Managementsymposium Vereniging Bouw- en Woningtoezicht Nederland

Op 16 april jl. heeft de Verenging BWT Nederland haar 12e managementsymposium gehouden. Het programma was bijna geheel gewijd aan de toekomst van het BWT en de impact van de Wet kwaliteitsborging op de leges en tijdbesteding. Het aantal aanvragen zal door invoering van Gevolgklasse 1 met ca. 70-80% afnemen. De analyse van VBWTN laat zien dat het werk van BWT niet met eenzelfde percentage afneemt. Afhankelijk van het type aanvragen nemen de te besteden uren maar met 11-33% af.

Alle presentaties en het door VBWTN gebruikte rekenmodel zijn op de website van VBWTN terug te vinden.

Het symposium stond verder in het teken van het afscheid van Henk Beekhuis en Walter van Beuzekom. Bestuursleden van het eerste uur die een grote bijdrage hebben geleverd aan het succes van de Vereniging! Dank voor de samenwerking, heren!

PS: interessant interview overigens met die Spaanse adviseur (scroll omlaag op de site van VBWTN). Een man die overigens van alles verstand lijkt te hebben 🙂