AFNL: ‘Als je vakkundig bouwt is aansprakelijkheid #Wkb geen punt’

In navolging van Aedes heeft ook de Aannemersfederatie Nederland Bouw en Infra (AFNL) de Eerste Kamer verzocht de behandeling van het wetsvoorstel Kwaliteitsborging snel en adequaat te behandelen. AFNL schrijft in de brief dat de brancheleden – 1800 bedrijven in de bouw- en infrasector – achter de wet staan.

AFNL is van mening dat de toegenomen aansprakelijkheid geen probleem hoeft te zijn: “Als je vakkundig bouwt en levert wat je afgesproken hebt, is die aansprakelijkheid geen punt. Bij de leden van de AFNL staan vakmanschap en kwaliteit voorop en is de band met de vaak particuliere opdrachtgevers nauw. Dan moet je ook kunnen worden aangesproken op de fouten waar je verantwoordelijkheid voor draagt en die herstellen. Dat is de dagelijkse praktijk van de AFNL-leden en dat werkt. Dat er fouten worden gemaakt willen we niet ontkennen, bouwen is en blijft mensenwerk.”

AFNL rekent op een snelle behandeling van de wet en sluit de brief af met de opmerking dan de bij AFNL aangesloten aannemers zich terdege hebben voorbereid en er klaar voor zijn.

1 gedachte over “AFNL: ‘Als je vakkundig bouwt is aansprakelijkheid #Wkb geen punt’”

1. Met de nadruk op ALS. Als iedereen zich er aan zou houden zou geen toezicht nodig zijn. Het draait altijd om de centen!

Reacties zijn gesloten.