Wie wint de Bouwster 2015?

Op 23 maart a.s., tijdens Building Holland in de RAI Amsterdam, wordt de winnaar bekend gemaakt van de Bouwster 2016. De prijs gaat naar die partij die zich fel heeft ingezet om bouwkwaliteit en brandveiligheid op een hoger niveau te tillen. De inzendingen worden beoordeeld door een vakjury met experts uit de markt, onder andere actief op het gebied van brandveiligheid, risicomanagement en bouwkwaliteit. Juryvoorzitter is dit jaar Rien van Rooij, innovatiemanager Amvest en winnaar van de Bouwster 2015.

De beoordelingscriteria voor het project en/of de innovatie op het gebied van gebouwkwaliteit en brandveiligheid zijn:

• Innovatief – het project moet vernieuwend zijn voor de internationale bouwmarkt
  • Opschaalbaar – de innovatie moet te herhalen zijn op een andere locatie
  • Betaalbaar – Het product, de techniek of de procesaanpak moet financieel haalbaar zijn zonder gebruik van subsidie
  • Realiseerbaar – Het product of de dienst moet binnen de Nederlandse wet- en regelgeving uitvoerbaar zijn
  • Motiverend en inspirerend – Het project moet inspirerend zijn voor anderen, zodat het kan leiden tot een andere manier van denken en doen
  • Samenwerking – Vernieuwende samenwerkingen waardoor innovatie tot stand komt

De prijsuitreiking van de Bouwster 2016 is op 23 maart om 13.00 uur op het hoofdpodium Gaia.