Terugblik op het congres Kwaliteitsborging in de Bouw

Op 10 december 2014 hebben ca. 200 personen deelgenomen aan het congres Kwaliteitsborging in de Bouw. Het thema van het congres was “Wordt de bouw klantgericht?”. Het programma stond – met sprekers van onder meer VACpuntWonen en de Stichting Klantgericht bouwen – dan ook in het teken van de consument. Ondanks dit waren de klanten en bouwers – de centrale partijen in het nieuwe stelsel! – helaas ondervertegenwoordigd.

2014-12-10 16.19.48Van de aanwezigen bleek een meerderheid voorstander van het nieuwe stelsel, waarbij wel wijzigingen ten opzicht van het conceptwetsvoorstel noodzakelijk werden geacht. Een peiling aan het begin en aan het einde van het congres liet een verschuiving zien in de zwaarte van de wijzigingen die de aanwezigen noodzakelijk vinden.

De presentaties gehouden tijden het congres zijn via deze link te lezen. Een uitwerking van de onder de aanwezigen gehouden enquête volgt op een later tijdstip via de site van het congres.